7 500 digitale sleutels: de RVA vereenvoudigt de toegang tot digitale sleutels voor burgers
10-02-2025
Om tegemoet te komen aan de behoeften van de burgers en om de toegang tot digitale diensten te vereenvoudigen, hebben al onze kantoren concrete actie ondernomen om digitale sleutels uit te reiken.
Aarlen, Kortrijk en Bergen, regio's met een hoog percentage grensarbeiders, leverden daarvoor grote inspanningen. Onze medewerkers hebben zich ingezet om grensarbeiders te helpen die essentiële sleutels te verkrijgen, waarmee ze toegang krijgen tot administratieve platformen zoals de eC3.2 voor tijdelijke werkloosheid en documenten zoals het formulier U1 kunnen bekomen.
Sinds april 2024 bezoeken sommige van onze medewerkers bedrijven rechtstreeks op afspraak en spelen ze een sleutelrol in de overgang naar de elektronische controlekaart voor tijdelijke werkloosheid (eC3.2). Dankzij hun inspanningen werden in 2024 al meer dan 7 500 digitale sleutels uitgereikt, zowel in de bedrijven als in onze kantoren.
Sinds 3 februari 2025 biedt een nieuwe samenwerking met Sigedis een volledig digitale procedure aan, waardoor werknemers hun sleutel op afstand kunnen verkrijgen via een videogesprek. Deze innovatie vormt een aanvulling op onze bestaande dienstverlening op kantoor en biedt burgers meer flexibiliteit.
Hier vindt u meer informatie over de elektronische controlekaart Tijdelijke Werkloosheid (eC3.2)