Heb je hulp nodig bij het gebruik van onze online diensten?

11-03-2025

Met de digitalisering van de administratieve diensten moeten steeds meer procedures online gebeuren.

Als je een eC3.2-kaart moet indienen, loopbaanonderbreking of tijdskrediet moet aanvragen via Break@Work of eender welke andere RVA-toepassing moet gebruiken, weet dan dat er verschillende oplossingen bestaan om jou te begeleiden:

1.      Het digitale loket: het digitale loket is beschikbaar om je te helpen jouw administratieve procedures in een RVA-kantoor uit te voeren.

Je vindt er:

  • Persoonlijke begeleiding om je te helpen navigeren op onze online platformen.
  • Vrije toegang tot computers zodat je jouw aanvragen zelf kan invullen.
  • Assistentie indien nodig, om je stap voor stap door het proces te begeleiden.

2.      De digicoaches: menselijke begeleiding

Kan je niet goed overweg met digitale tools? De digicoaches zijn er om je te helpen!

Deze experten helpen je om:

  • online administratieve platformen te begrijpen en te gebruiken.
  • je aanvragen te doen.
  • autonomie te verwerven om onze online diensten zelfstandig te kunnen gebruiken in de toekomst.

3.      De Openbare Computerruimtes (OCR’s): Deze ruimtes zijn opgezet door lokale overheden om burgers gratis computers te laten gebruiken en toegang te geven tot het internet. Ze bieden een praktische oplossing om toegang te krijgen tot digitale diensten en je digitale procedures zelfstandig uit te voeren.

Met deze drie complementaire oplossingen kan iedereen de hulp vinden die hij nodig heeft om gemakkelijker door de e-administratie te navigeren en zijn procedures met een gerust hart te regelen.